TRAVEL-LIST 2015

2015. Een nieuw jaar. Een nieuw begin. Nieuwe reizen. Nieuwe ervaringen. Nieuwe leermomenten. En door al deze aspecten een klein beetje een nieuw persoon. Want door het nieuwe jaar, de nieuwe reizen, ervaringen en leermomenten ontwikkel je jezelf. Beetje bij beetje word je wijzer, zie je meer van de wereld, culturen. Je leert zaken vanuit een ander perspectief te bekijken. En die ontwikkeling, that’s what travel is all about.

2015, een jaar waarin ik een nieuw deel van de wereld mag gaan ontdekken. Vanuit Hong Kong maar hopelijk ook uit een aantal van deze prachtige landen: landen die dit jaar de top aanvoeren in mijn zogeheten Bucket List:

1. Filipijnen – Ik ben zo ontzettend blij en opgetogen dat ik dit land in februari mag gaan ontdekken. Hij prijkt al langere tijd bovenaan mijn lijst. Nu ik in Hong Kong woon is het natuurlijk dé kans om dit pareltje te bezoeken. Ik startte mijn nieuwe jaar de beste manier mogelijk. Ik kocht direct een ticket. Ik heb nu al zin om deze parel te gaan ontdekken en met jullie te kunnen delen!

2. Ierland – Als ik aan Ierland denk, denk ik aan golvende graslanden, woeste rotskusten en muziek luisteren in een bar terwijl ik whiskey en bier drink met sexy mannen met een bard en een accent zoals de man uit P.S. I Love You (film). Dat wil je toch?!

tourmakeady-209451_1920
Foto van http://www.pixabay.com

 

3. Marokko – Een land waar ik al jaren heen wil maar waar het op de een of andere manier steeds maar niet van komt. Ik wil couscous eten uit de tajine, zelf Marokkaans leren koken, tochten maken door het hoge Atlasgebergte, de meest geweldige tassen, schoenen en tapijten kopen van het meest mooie leer en kelim. Ik snap niet waarom ik nog niet geweest ben.

4. IJsland – Een land waar ik vroeger niet bij stilstond als er vakantieplannen gemaakt werden. Ineens uit het niets, stond ik er wel bij stil. Overwoog ik het. Was het een optie. Nu nog een jaar later is het geen optie meer maar een must! Hier moet ik heen! Het noorderlicht, de natuur, geisers, hotsprings, bergen. Het lijkt me allemaal even prachtig.

5. Uganda – Churchill doopte het ooit tot ‘de parel van Afrika’ en wil met eigen ogen zien waarom. Ik wil gorilla’s spotten in de oerwouden en ik wil hiken door de Mountains of Moon. Tevens vind ik het fijn dat het geen populaire bestemming is. (Dit alleen is voor mij vaak al een reden om er dan juist heen te willen.)

gorilla-355178_1920
Foto van http://www.pixabay.com

 

Ik houd het bij 5 want anders kan ik de lijst wel zo lang maken dat alle 195 landen ter wereld aan bod komen. Voor 2015 is dit het en hopelijk kan ik er naast de Filipijnen nog eentje van wegstrepen!

Hoe ziet jullie lijst er uit?

 

Geef een reactie

