2014 IN REIZEN

In 2014 heb ik drie mooie reizen mogen maken. Vergeleken met diverse ‘travelblogs’ stelt dit natuurlijk weinig voor maar ik ben meer dan dankbaar voor deze reizen. Voor veel mensen is het niet mogelijk om er drie keer per jaar op uit te trekken. Ik kijk met veel plezier terug op de tripjes van 2014. Kijk mee:

FEBRUARI – NOORWEGEN
Aangezien ik geen bakken met geld verdien is het voor mij heel handig dat er familie in het buitenland woont die ook nog eens de mogelijkheid hebben om ons onder hun dak te laten slapen. Op deze manier heb ik twee mooie reizen kunnen maken zonder veel geld kwijt te zijn aan accommodatie. Zo wonen de oom en tante van mijn vriend in Noorwegen. In februari ging samen met hem en zijn zusje op bezoek. We verbleven een week in het prachtige Sauda en genoten van een andere wintersport dan normaal. We gingen namelijk telemarken. Ik vind telemarken een combinatie tussen skiën en langlaufen. De hak van je skischoen zit namelijk niet vast aan je ski waardoor het mogelijk wordt om passen te maken en de berg op te ‘lopen’. Hier geen skiliften die je met 10 minuten op de top van de berg afzetten. Je maakt dus eigenlijk een bergtocht op ski’s. Onze tochten omhoog duurde ongeveer 3,5 uur en in 30 tot 60 minuten ski je de hele tocht weer naar beneden. Het was zo gaaf en prachtig. Je loopt dwars door ongerepte natuur heen en komt op zo’n dag werkelijk waar nie-mand tegen. Hoe fantastisch is dat?!

1010525 BEWERKT1

20140224_151612 - kopieBEWERKT1

20140226_080216 BEWERKT1

20140224_155126 - kopieBEWERKT1

MEI – ISRAËL
Naast familie in Noorwegen heb ik zelf familie wonen in Israël. Samen met mijn broer en zus heb ik genoten van 10 dagen in het prachtige Israël. Mijn oom, tante, neefjes en nichtje namen ons mee op pad. We bezochten de highlights van de stad zoals Jeruzalem en de Dode Zee maar werden ook meegenomen naar plekjes die voor de toeristen onbekend zijn. Een ander voordeel van familie in het buitenland! In tegenstelling tot de vakantie in Noorwegen was dit een onwijs relaxte vakantie. Na onze dagtripjes plonsden we heerlijk in het zwembad van mijn oom en tante. Jealous much?

20140519_143756_Richtone(HDR)-bewerkt

20140520_140025-bewerkt

DSC_0765-bewerkt

20140520_120622-bewerkt

DSC_0702-bewerkt

DSC_0811-bewerkt

NOVEMBER – HONG KONG
Tja, Hong Kong. Op 3 november verhuisde ik naar Hong Kong. Je leest het goed, dit is mijn nieuwe woonplaats voor de komende 2 á 3 jaar. Een jaar geleden had ik nooit kunnen denken dat ik op korte termijn naar het buitenland zou verhuizen, laat staan Hong Kong! Mijn vriend moest hier heen voor zijn werk en vroeg of ik mee wilde gaan. Daar hoefde ik natuurlijk niet lang over na te denken, wat een kans! Al moet ik eerlijk toegeven dat Hong Kong nou niet in mijn dromen voorkwam als ik dagdroomde over mijn huisje in een warm tropisch land. Inmiddels ben ik er nu een maand of 3 en ben ik tot de conclusie gekomen dat het een onwijs gave stad is! Meerdere updates over Hong Kong en hoe ik mij aanpas aan het leventje zullen uiteraard volgen. So stay tuned!

Victoria Peak 007-001

Geef een reactie

